Pages

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Η εποχή θεωρείται ιδανική για επενδύσεις στον «βασιλιά των σπορ»

Οι κανονισμοί του financial fair play, τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού και κυρίως η ικανότητα του ποδοσφαίρου να προσελκύει τεράστια τηλεοπτικά και χορηγικά συμβόλαια είναι τα στοιχεία που οδηγούν όλο και περισσότερους επενδυτές να ασχοληθούν με την ποδοσφαιρική βιομηχανία.

Παραδοσιακά, η εμπλοκή με το ποδόσφαιρο αποτελούσε περισσότερο ένα μέσο να γίνει κάποιος γνωστός, να μπορέσει να βρει περισσότερες ευκαιρίες για παράλληλες επιχειρηματικές κινήσεις, να πραγματοποιήσει το όνειρο κάθε ποδοσφαιρόφιλου να ελέγχει μία ομάδα και λοιπούς τέτοιους λόγους ματαιοδοξίας και υστεροφημίας. Ανάλυση τουγνωστού οίκου αξιολόγησης, Fitch Ratings, όμως, καταδεικνύει πως αυτό τείνει να αλλάξει με το ποδόσφαιρο να μετατρέπεται σε κερδοφόρο επιχειρηματικό τομέα.
Ο Τζούλιαν Ντουπόντ, εκ των διευθυντών της συγκεκριμένης εταιρείας οικονομικών υπηρεσιών, υπερτόνισε πως η παλαιά πεποίθηση πως η επιχειρηματική ενασχόληση με το ποδόσφαιρο αποτελεί ρίσκο αλλάζει συνεχώς. «Αυτή η μεταστροφή είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Η νέοι κανονισμοί που θέσπισε η ΟΥΕΦΑ (FFP) αναγκάζουν τις ποδοσφαιρικές εταιρείες να διαχειρίζονται καλύτερα τα οικονομικά τους», είπε. 

«Η αθλητική αγορά της Ευρώπης αρχίζει να μοιάζει όλο και περισσότερο με αυτή των ΗΠΑ όσον αφορά το γεγονός πως οι σύλλογοι μπορούν να είναι κερδοφόροι όταν υπάρχει αξιόπιστο και προσεκτικό επιχειρηματικό πλάνο», πρόσθεσε ο Ντουπόντ.

Είναι αλήθεια πως ακόμα και εν μέσω της οικονομικής ύφεσης η ποδοσφαιρική βιομηχανία δε σταμάτησε να αναπτύσσεται με τα χρηματικά ποσά (έσοδα, συμβόλαια, μετεγγραφές, κλπ) να αυξάνονται όλο και περισσότερο, τουλάχιστον στις ανεπτυγμένες, ποδοσφαιρικά, χώρες. Την ίδια ώρα, η εποχή θεωρείται ιδανική για επενδύσεις στον «βασιλιά των σπορ» αφού ταεπιτόκια δανείων έχουν μειωθεί αρκετά στον συγκεκριμένα τομέα, λόγω του ότι οι δανειστές βλέπουν τις αποδόσεις σε άλλους τομείς να μειώνονται. 

Στην Fitch θεωρούν πως τα ποδοσφαιρικά γήπεδα παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στις αγοραπωλησίες ομάδων, με τους επενδυτές που επιθυμούν κέρδη να τα βλέπουν ως μίασταθερή πηγή εισροής χρημάτων. Τηλεοπτικά και εμπορικά έσοδα έχουν πάρει την ανιούσα, αλλά αυτά που αυξάνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό είναι τα έσοδα από τις ημέρες των αγώνων (εισιτήρια, πωλήσεις αναμνηστικών, τροφίμων, ποτών, κλπ). 

Φυσικά, μιλάμε για τα μοντέρνα, σύγχρονα και ιδιόκτητα γήπεδα που παρέχουν στους φιλάθλους όλες τις απαραίτητες ανέσεις. Το νέο γήπεδο της Γιουβέντους αύξησε τα έσοδα από τους αγώνες κατά 175%, της Άρσεναλ κατά 105% και της Μπάγερν κατά 50%. Για τον λόγο αυτό σχεδόν όλες οι μεγάλες ομάδες της Ευρώπης σχεδιάζουν την κατασκευή νέων γηπέδων. Οι πιο πρόσφορες χώρες για τέτοιου είδους επενδύσεις είναι η Ιταλία και η Γαλλία, όπου η πλειοψηφία των ομάδων αγωνίζεται σε κρατικά γήπεδα τα οποία είναι γερασμένα. 

Αν η ανάλυση της Fitch είναι σωστή, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για ακόμα περισσότερες «εισόδους» βαθύπλουτων επιχειρηματιών στα ποδοσφαιρικά δρώμενα.